Το να έχεις τη δική σου επιχείρηση αποτελεί μία δύσκολη και ομολογουμένως αγχωτική διαδικασία. Οι καθημερινές συναντήσεις, η έλλειψη χρόνου και η διαχείριση πολλών παράλληλων tasks δημιουργούν, συχνά, άγχος, το οποίο δεν είναι πάντα παραγωγικό, αλλά μπορεί να δυσκολέψει τη ροή των εργασιών μίας επιχείρησης.
Σύμφωνα με τον δρ. Karl Albrecht, ειδικό στη διαχείριση του άγχους, στο βιβλίο του «Stress and the manager», εξηγεί τους τέσσερις κοινούς τύπους στρες που αντιμετωπίζουν συνήθως οι επιχειρηματίες.
1. Άγχος διαχείρισης χρόνου
Προθεσμίες, προτεραιότητες, καθυστερήσεις σε συναντήσεις. Πολλά διαφορετικά tasks και λίγος χρόνος για να υλοποιηθούν. Η διαχείριση χρόνου είναι ζωτικής σημασίας για τους επιχειρηματίες και η χρήση των κατάλληλων εργαλείων παραγωγικότητας και διαχείρισης εργασιών, όπως ένα CRM είναι απαραίτητα για την οργάνωση και τη σωστή κατανομή του χρόνου και των εργασιών.
2. Άγχος αναμονής
Το άγχος της αναμονής αφορά μελλοντικά γεγονότα, όπως μια επερχόμενη συνεδρίαση ή μια δημόσια ομιλία που πρόκειται να εκφωνήσετε. Είναι μια ανησυχία ότι «κάτι θα πάει στραβά». Προσπαθήστε να κάνετε διαλογισμό τουλάχιστον για 15 λεπτά κάθε μέρα, να ξεκουράζεστε πριν από το επερχόμενο γεγονός και μη διστάζετε να ζητάτε βοήθεια από τους συνεργάτες σας.
3. Άγχος καταστάσεων
Πρόκειται για το άγχος που δημιουργείται από καταστάσεις που δεν μπορείτε να ελέγξετε, όπως μία κρίση. Το κλειδί για τη διαχείριση αυτού του τύπου άγχους είναι η επίγνωση της κατάστασης και η ανάθεση της διαχείρισης στους κατάλληλους συνεργάτες.
4. Άγχος συναντήσεων
Το άγχος της συνάντησης αφορά τους ανθρώπους και προκύπτει όταν ανησυχείτε για την αλληλεπίδραση με ένα συγκεκριμένο άτομο ή μια ομάδα ανθρώπων που μπορεί να μην σας ταιριάζουν ή μπορεί να πιστεύετε ότι είναι απρόβλεπτοι. Η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση αυτού του είδους stress, καθώς σας βοηθάει να αναγνωρίζεται τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά των άλλων ανθρώπων, καθώς και την προσωπικότητά τους.